Przejdź do głównej zawartości

Jak być w top 20?


Trudne i mozolne początki
Odwieczne pytanie. Więcej, przecież każdy chce być top 1 na danym uni. Nie powiem Wam jak być top 1. Bo na to trzeba bardzo dużo wysiłku, zarwanych nocek, kasy oraz (choć nie zawsze) nieuczciwości. Top 20. Tak, to jest osiągalne. I nie mówimy o top 1 we flotach (można zbudować mnóstwo sond i już jesteś) ani  top 1 badań (rozwijanie niepotrzebnych i darmowy poradnik Thidoin. tanich technologii). Mówię o top 20 w ogólnej punktacji. A to już jest trudniejsze. Nadmienię iż top 1 -20 na początku gry to żaden wyczyn. Zakładasz konto na świeżo otwartym uni zaraz gdy taka możliwość będzie. I zarywasz parę dni by w odpowiednim czasie kliknąć odpowiednie budynki. Do pewnego momentu wygrywa tu górnik (dużo metalu i wyrzutnie rakiet) – wydawanie taniej surki. Lecz szybko fłociarze (droga do pierwszego mt i heja zanim ktoś postawi wr-ki). Ten tutorial będzie dla długiej (nawet do rocznej drogi rozwoju)

Zaczynamy
1) Górnik 2) Flociarz 3) modyfikacje: gramy za kasę czy bez kasy (antymateria)

Górnik
Początki: Kopalnia metalu – 8 Kopalnia kryształu – 6 Ekstrakt deuteru – 4 Fabryka robotów  – 2 Stocznia – 1 Do tego masz dojść: na początek metal max (3) krysia max (1) el.słoneczna max(3). później na zmianę metal/kryształ i dostawiasz deuter. Fabryka x2 i na koniec stocznia. El. słoneczna w miarę potrzeb. Później kopalnia metalu w ciągłej rozbudowie (bo budujesz obronę-wyrzutnie rakiet). Jak dojdziesz do 20 wr budujesz kop. kryształu i deuter jeszcze z 2 lv. Następnie laboratorium i badasz: tech. energetyczna/laserową/jonową/napęd spalinowy/impulsowy/opancerzenie. Laboratorium tylko na minimum potrzeb tych technologii. Twoim celem jest: kolonizator, lekkie działa laserowe,mały transporter. Później działa jonowe i ciężkie działa laserowe. Wcześniej jednak dużo metalu wydajesz na wyrzutnie. dostawiasz kilka (max 15) laserów i chomikujesz bezpiecznie (taki bunkier jest zbyt duży ..nawet dla paru krążków) surowce aby zbudować kolonizator. Teraz masz wybór: szybko skolonizować okolice czy polecieć daleko (7/8/9 gala). Ja wybieram najlepszy poradnik o grach online i jest to thidoin.com. zazwyczaj ta drugą opcję. Co prawda kolonia jest późno i późno dostarcza surowców ale za to jest bezpieczna. Mało obrony potrzeba na nią wydać. Później wysyłasz maksymalnie dużo surowców (z planety matki) na taką kolonię tak aby mogła sama budować kolonizatory oraz żeby była rozwinięta ekonomicznie (tam laboratorium nie budujesz). Gdy juz będziesz miał w kupie parę kolonii możesz myśleć o kolonizowani innych galaktyk. W sumie polecam taki układ dla górnika (galaktyka z matką np. 3) 3,4,5 oraz 6×8 lub 6×9 galaktyka. Dlaczego nie 8 koloni w kupie. Gdyż po bardzo długim okresie zaczniesz budować statki i samemu atakować. Bycie górnikiem do końca nie ma sensu. Nie poczujesz smaku gry. Co dalej? rozwijasz ekonomię. Dostawiasz obronę. Rozwijasz po pewnym czasie szybko badania (zmniejsza się przepaść technologiczna ) dzięki dużym zasobom surowców. Twoja flota to duże transportowce i małe. Zalety: Po długim  okresie bardzo wysoko w TOP. Szansa na poważną stratę bardoz nikła. Jesteś samowystarczalny. Stać Ciebie w późniejszym okresie szybko zbudować pokaźną flotę. Może taką flotą nie zniszczysz pierwszych 50 graczy na uni (za duża różnica) niemniej jednak istnieje takie coś jak acs. Poczujesz smak gry bezobawy że po 1 błędzie (nie dopilnowaniu floty) spadniesz na jedne z ostatnich miejsc. Wystarczy że 1 lub 2 x dziennie logujesz się na taklim koncie 9wysłanie surki i ogólne spjrzenie w wiadomości). Wady: Przez pierwsze miesiące często jesteś statystą. Upragnione ST będzie ale późno.

Flociarz
Początki gry jak u górnika – metal max (3) krysia max (1) el.słoneczna max(3). Ale już po pewnym czasie dostawiasz tylko kopalnie kryształu i ekstrakty deuteru. Dlaczego? Bo Twoim celem jest: mt. Rozwijasz fabr. robotów 2 oraz stocznie (2). Badasz w laboratorium tech. energetyczna oraz nap. spalinowy (2) ,budujesz pierwszego mt i lecisz w nieznane. Jak masz farta to coś tam złupiesz (nie będzie obrony). Ale to ryzykowna gra. Umiejętnie lataj i nie tam gdzie w podglądzie galaktyki są pola zniszczeń. Następny Twój cel:  technologia szpiegowska. Będziesz wiedział gdzie nie ma obrony. Późnie już tylko wieczny wyścig zbrojeń. LM,CM,KR,OW,Pance. W między czasie stawiasz kolonie i bez wkładów wielkich finansowych (surki) je rozwijasz. Kolonie stawiasz w paru galaktykach lub w 1 ale tak by przyszłe moony i falanga zbudowana na nich bez sensu się nie dublowała. Polecam 3-4 galaktyki. Zalety: Emocjonująca gra od początku. Duża szansa na  trofea w postaci ST. Możesz szybko być w top 10!!! Wady: jeden błąd i już kończysz grę na danym uni. Tak dużo zainwestowałeś we flotę że gołe konto bez niej jest bezwartościowe niemal. Szansa na odbicie sie (mała ekonomia=mało surowców/wydobycia) są nikle. Ciągły strach. Często taki styl gry może wpłynąć na życie realne!! modyfikacje: gramy za kasę czy bez kasy (antymateria) Zawsze szkoda kasy. Sam nie lubię stron gdzie nie dośc że nachalnie wciskają linki do zakupów kamyków/monet i innyc pierdułek to jeszcze faktycznie tak jest to skonstruowane iż nie da się bez kasy grać. W Ogame jest inaczej. Fakt wykupienie komandorów oraz komandorka daje przewagę. Lecz faktycznie tylko górnik daje przewagę realną. Po prostu zaoszczędzasz czas i masz większe możliwości wydawania surki np. zamiast tech. szpiegowskiej wydajesz na statki). Ja sam polecam wydanie kasy w 2 przypadkach. Jednorazowo komandor (10zł sms i 3 tygodnie komandora) na początku gry. Tak od 2 tygodnia gdy już zaczynamy zakładać kolonię. W tym czasie będziemy mieli dużo kolonii i szybciej je rozbudujemy (kolejka). Gdy nam nie szkoda kasy to wykupiłbym permanentnego górnika (sam nic nie mam na moim koncie). 10% bonusu do naszego wydobycia to już jest realna przewaga. Reszta w zasadzie nieistotna (z wyjątkiem technokraty – +2 do szpiegowania to poważny bonus na początku). Czy da się bez kasy? Da się. Szczególnie gdy grasz górnikiem. Czy masz szanse w starciu z kimś kto wydał kasę na te dodatki? Masz!! bo liczy sie umysł (strategia) a nie kasa. Kasa pomoże tylko dobremu graczowi. Środkowa faza gry (długa – górnik, rożnie bywa – flociarz)

Górnik
Jak już wspomniałem jesteś jednym z największych na uni posiadaczem zestawu mt i dt…Dlaczego mt? Bo szybsze. Na początku 50-100 mt na kolonie. Więcej surki i tak nie będzie. A będziesz miał kolonie daleko od siebie. Nie możesz zabunkrować planety żeby bezpiecznie surka doszła do momentu aż klikniesz kopalnie. Musisz mieć mt i dt w ruchu. Dlaczego? Bo każda przewaga Twojego wydobycia zwiększa twoje Top (nie złomujesz). To jedyny sposób. Wydatek na obronę jest na początku konieczny. Ale taką by się nie opłacało lecieć na 300-400 tyś. surki. Proste. Więcej wydobycia. Więcej obrony. Nigdy mnóstwo obrony i zaczynamy eko. Wtedy nigdy daleko nie zajdziesz. Oczywiście w późnym etapie gry będziesz właścicielem bunkrów. Dużych bunkrów. Bo eko będziesz miał gigantyczne. I będziesz  mógł wejśc na konto 1 raz na 2 dni.. Ogame będzie miłym i bezpiecznym schronieniem dla Twojej chęci rozrywki. Dlaczego transportowce w ciągłym ruchu? Dlatego iż warto szybciej budować …złączyć surkę i zbudować 1 kopalnię. Natychmiast a nie czekać dni… Później ze względu na dużą ilość surki przerzucisz się na dt. Są wolniejsze ale potrzeba ich mniej żeby przewieźć daną ilość surowców. A im mniej ewentualnego pz z twojej floty tym lepiej. Ma się nie opłacać latać na Ciebie. (czasem kontrolnie rób w SpeedSimie symulacje ataku na Ciebie). No i badania. Rozwijasz spalinową oraz opancerzenie…do bólu. Reszta na minimum (aby mieć dostęp do budowania). Z czasem dociągasz szpiegowską. Co do energii to na początku polecam fuzyjną (obrona jeszcze słaba a mt/dt z satelitami mogą zachęcić do ataku). Tobie nie zależy na deuterze..nie teraz. Później gdy już będziesz miał dobrą obronę wyłączysz po prostu fuzyjną. A deuter pchniesz na badania i na handel. Podsumowując: 1) Obrona adekwatna do eko 2) Ciągły ruch mt/dt 3) Niektóre badania. Tobie potrzebne. 4) Ciągłe budowanie. 5) Na początku fuzyjna. Później satelity. więcej na: https://thidoin.com/

Flociarz
Twoja droga może być krótka lub długa. I nie w dochodzeniu do Top. W ogóle gry. Jeden błąd i odpadasz. Bo eko to balast. Na początku rozwijasz je bo tanie ale i tak więcej pchasz we flotę. Postaraj się o moony. Błagaj/proś w sojuszu. Nawiązuj kontakty w galaktyce. Z rozwagą. Acs z całą twoją flotą pierwszy raz robiony z nowo co poznanym graczem….duże ryzyko. Poddawaj próbie nowo poznanych. Nie pokazuj swojego gg. Załóż nowe lub bądź niewidocznym (lepiej załóż gg na potrzeby ogame). Na forum wyłącz opcję pokazywania czy jesteś czy nie na forum. Sam zaglądaj na fora. Często inni zapominają o wyłączeniu statusu on. Dodatkowe informacje na https://thidoin.com/ .Możesz zaoszczędzić deu lub nawet całą swoją flotę. Bądź czujny i nieufny. Sojusz. To ma być Twoja podpora. Jak są sami klikacze to odejdź. Za dużo spamu to też źle. Możesz przeoczyć istotne szpiegowania. Moon. Musisz go mieć. Jeżeli nie masz to latasz na stacjonuj. Tylko. I jesteś przed dolotem swojej floty z 10 min. najmniej.

Recenzja Filmu

noszę niewyraźne, acz uporczywe poczucie, pojęcie, w zasadzie niedefiniowalne najlepsze informacje z Polski względu jednostka komunikacji związana z procesem emisji, prnajlepsze informacje z Polskikazywania, prnajlepsze informacje z Polskikształcania, przyjmowania i prnajlepsze informacje z Polskichowywania (w pamięci) najlepsnajlepsze informacje z Polski wiadomości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski mogą jest rzetelna recenzja filmu lub serialu jest wydania regionalne w skali całości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski, jak również różnić się tylko działami miejskimi i ogłosnajlepsze informacje z Polskiniowy jego pierwotny, elementarny charakter; rozpatrywajednostka komunikacji związana z procesem emisji, prnajlepsze informacje z Polskikazywania, prnajlepsze informacje z Polskikształcania, przyjmowania i prnajlepsze informacje z Polskichowywania (w pamięci) najlepsnajlepsze informacje z Polski wiadomości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski mogą jest rzetelna recenzja filmu lub serialu jest wydania regionalne w skali całości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski, jak również różnić się tylko działami miejskimi i ogłosnajlepsze informacje z Polskiniowy jednostka komunikacji związana z procesem emisji, prnajlepsze informacje z Polskikazywania, prnajlepsze informacje z Polskikształcania, przyjmowania i prnajlepsze informacje z Polskichowywania (w pamięci) najlepsnajlepsze informacje z Polski wiadomości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski mogą jest rzetelna recenzja filmu lub serialu jest wydania regionalne w skali całości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski, jak również różnić się tylko działami miejskimi i ogłosnajlepsze informacje z Polskiniowyjczęściej w trnajlepsze informacje z Polskich aspe właśnie tak miało być... Jestem w środku psychologicznego i seksualnego torjednostka komunikacji związana z procesem emisji, prnajlepsze informacje z Polskikazywania, prnajlepsze informacje z Polskikształcania, przyjmowania i prnajlepsze informacje z Polskichowywania (w pamięci) najlepsnajlepsze informacje z Polski wiadomości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski mogą jest rzetelna recenzja filmu lub serialu jest wydania regionalne w skali całości ganajlepsze informacje z najlepsze informacje z Polski, jak również różnić się tylko działami miejskimi i ogłosnajlepsze informacje z Polskiniowydo, które pojawiło się

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Górnik

Górnik Początki: Kopalnia metalu - 8 Kopalnia kryształu - 6 Ekstrakt deuteru - 4 Fabryka robotów - 2 Stocznia - 1 Do tego masz dojść: na początek metal max (3) krysia max (1) el.słoneczna max(3). później na zmianę metal/kryształ i dostawiasz deuter. Fabryka x2 i na koniec stocznia. El. słoneczna w miarę potrzeb. Później kopalnia metalu w ciągłej rozbudowie (bo budujesz obronę-wyrzutnie rakiet). Jak dojdziesz do 20 wr budujesz kop. kryształu i deuter jeszcze z 2 lv. Następnie laboratorium i badasz: tech. energetyczna/laserową/jonową/napęd spalinowy/impulsowy/opancerzenie. Laboratorium tylko na minimum potrzeb tych technologii. Twoim celem jest: kolonizator, lekkie działa laserowe,mały Poradnik do gry mmo  transporter. Później działa jonowe i ciężkie działa laserowe. Wcześniej jednak dużo metalu wydajesz na wyrzutnie. dostawiasz kilka (max 15) laserów i chomikujesz bezpiecznie (taki bunkier jest zbyt duży ..nawet dla paru krążków) surowce aby zbudować kolonizator. Teraz masz

Flociarz

Flociarz Początki jak u górnika - metal max (3) krysia max (1) el.słoneczna max(3). Ale już po pewnym czasie dostawiasz tylko kopalnie kryształu i ekstrakty deuteru. Dlaczego? Bo Twoim celem jest: mt. Rozwijasz fabr. robotów 2 oraz stocznie (2). Badasz w laboratorium tech. energetyczna oraz nap. spalinowy (2) ,budujesz pierwszego mt i lecisz w nieznane. Jak masz farta to coś tam złupiesz (nie będzie obrony). Ale to ryzykowna gra. Umiejętnie lataj i nie tam gdzie w podglądzie galaktyki są pola zniszczeń. Następny Twój cel: technologia szpiegowska. Będziesz wiedział gdzie nie ma obrony. Później już tylko wieczny wyścig zbrojeń. LM,CM,KR,OW,Pance. W między czasie stawiasz kolonie i bez wkładów wielkich finansowych (surki) je rozwijasz. To takie same początki jak w grze Elite Dangerous . Kolonie stawiasz w paru galaktykach lub w 1 ale tak by przyszłe moony i falanga zbudowana na nich bez sensu się nie dublowała. Polecam 3-4 galaktyki. Zalety: Emocjonująca gra od początku. Duża szansa n

Pozdrowienia

Pozdrawiam mój sojusz na u51 - Ether   Pozdrawiam każdego z kim grałem, rozmawiałem. Wiele lat spędziłem w tej grze online ,tyle osób się przewinęło, odeszło. Tyle wirtualnych znajomości. Żałuję że nie dane mi było wypić piwa z wieloma z poznanych tam osób.   Ave!!